- Details
-
Published: Saturday, 22 April 2017 18:39
-
Written by χαρα
ΦΥΣΗ...κά μπορώ γράφει η Χαρά Σουρίγκα
Μέσα από την εξελικτική διαδικασία του περιβαλλοντικού προγράμματος που εκπονούμε στο νηπιαγωγείο:
- Καλλιεργήσαμε το ενδιαφέρον για τη γνώση των περιβαλλοντικών προβλημάτων
- Τη διατύπωση στόχων και την επίτευξη τους μέσα από ομαδικές δραστηριότητες και
- την απόκτηση ικανοτήτων και στάσεων με στόχο την προστασία-βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος. 1ο βήμα:" με ήλιο χώμα και νερό κάνεις τέλειο καρπό" (προβληματισμοί-ερωτηματικά)
- Τί είναι φυτικοί οργανισμοί και πώς αναπτύσσονται;
- Τί είναι φυτοφάρμακα και πώς επιδρούν στο περιβάλλον;
- Τί θα συμβεί στο λευκό γαρύφαλλο αν του δώσουμε μπλε νεράκι;

- Τί είναι βιολογικά προϊόντα; Εμείς μπορούμε να παράγουμε τέτοια;


- Πώς φροντίζουμε έναν κήπο;


- Τα σποράκια μέσα στο ντουλάπι θα φυτρώσουν;

2ο βήμα:"το δέντρο και οι 4 εποχές"
- Πώς αλλάζουν τα δέντρα του κήπου μας σε κάθε εποχή; Με αφορμή το παραμύθι "το πορτοκάλι που αργούσε να μεγαλώσει",Λ.Π.Ανδρουτσοπούλου, ανακαλύπτουμε όσα έχει η φύση μυστικά και δώρα κρυμμένα, αξίες όπως η διαφορετικότητα, η αφοσίωση, η φροντίδα, ο κύκλος της ζωής....








- Με αφορμή το βιβλίο "το δέντρο που έδινε",Σ.Σιλβερστάιν απολαμβάνουμε τη χαρά να ζεις μαζί με ένα δέντρο και αξίες όπως η αγάπη,η πίστη, ο κύκλος της ζωής....






- Με αφορμή το βιβλίο, "χριστουγεννιάτικες ανακατωσούρες", της Γ.Αλεξάνδρου, αναρωτηθήκαμε τί θα μας έλεγαν τα δέντρα αν είχαν φωνή!




3ο βήμα: το ταξίδι μιας σταγόνας νερού (ερωτήματα-προβληματισμοί)
- Τί είναι ενέργεια; -Τί είναι ήπια μορφή ενέργειας; -είναι το νερό ενέργεια;
- Πού το συναντάμε;
- Πρέπει να το προστατεύουμε;
- Μπορούμε να πειραματιστούμε με το νερό;

- Το ταξίδι του Τουρτούρι!θα καταφέρει άραγε να μην λιώσει;




- Πώς φτάνει το νερό στη βρύση του σπιτιού μας;



- Χρειάζεται να καθαρίσουμε το νερό;

- Πώς φτιάχνονται οι σαπουνόφουσκες;

- θέλετε να ζωγραφίσουμε τον κύκλο του νερού;

4ο βήμα: "ανακύκλωση σημαίνει....ό,τι ο πλανήτης, ανασαίνει" (προβληματιστήκαμε και αναζητήσαμε λύσεις)
- Πού αφήνει τα σκουπίδια μας το απορριμματοφόρο;
- Ο πλανήτης κινδυνεύει από τα σκουπίδια;
- Υπάρχει τρόπος να βοηθήσουμε;
- Ποιός ανακάλυψε το σήμα της ανακύκλωσης; -.

- Πώς οι εφημερίδες(χαρτοπολτός), μεταμορφώνονται σε έργο τέχνης;
- Πώς "επαναχρησιμοποιώ", με δημιουργικό τρόπο;




- Ποιά είναι τα σωστά βήματα μέχρι τον κάδο ανακύκλωσης;

- Μπορούμε να "θάψουμε" σκουπίδια, όπως έκαναν οι κάτοικοι της Κνωσού το 3000 π.Χ.Τί θα συμβεί μετά από 1 μήνα;

- Πώς σε ένα αλλιώτικο πικνίκ στο 3ο Ν/Γ, γνωρίσαμε τη διαδικασία της κομποστοποίησης και παίξαμε πολλά παιχνίδια με τους φίλους μας. Σε δύο μήνες περίπου θα έχουμε οργανικό λίπασμα ....κίνητρο για μια βιολογική καλλιέργεια!!!





Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς του 3ου Ν/Γ : Μαίρη Μπιρμπίλη και Γιάννα Κούρτη για την φιλοξενία και την συνεργασία και την κα Βέρα Βορρύλα (υπεύθυνη προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης)για την πολύτιμη υποστήριξη.
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ... ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΟΥΜΕ... ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ!
- Details
-
Published: Saturday, 25 February 2017 14:10
-
Written by Sofia
Συνεχίζοντας για τρίτη χρονιά τις ΒΙΒΛΙΟΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ στις 4 Μαρτίου 2017 στο πολιτιστικό πάρκο Ν. Μάκρης θα πραγματοποιήσουμε ανοιχτή προς το κοινό εκδήλωση με θέμα τους άστεγους και αφορμή το βιβλίο του εκδοτικού οίκου Μεταίχμιο "Ο σκύλος Κάρλος" της Μ.Σκαμάγκα και το βιβλίο της Νομικής Βιβλιοθήκης "Το σπίτι το δικό μας" του Β. Ηλιόπουλου. Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν πολλά σχολεία, εθελοντές, οι Ακτιβιστές Αναγνώστες και το περιοδικό Σχεδία. Παράλληλα θα πραγματοποιήσουμε και ανταλλακτικό παζάρι.Τα παιδιά θα κατασκευάσουν από κάλτσες και πετσέτες αρκουδάκια και σκυλάκια και θα τα ανταλλάξουν με συσκευασμένα τρόφιμα για άστεγες κι άπορες οικογένειες.
Σας περιμένουμε όλους!
