• Skip to content
  • Jump to main navigation and login

Nav view search

Navigation

Position: position-1 [ Style: outline]
  • ΑρχικήΑρχική
  • Τα νέα μαςΤα νέα μας
  • ΔραστηριότητεςΔραστηριότητες
  • Το σχολείο μαςΤο σχολείο μας
  • ΔιαχείρισηΔιαχείριση

Search

Αρχική

4 ΒΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

Details
Published: Saturday, 22 April 2017 18:39
Written by χαρα

 ΦΥΣΗ...κά μπορώ γράφει η Χαρά Σουρίγκα

Μέσα από την εξελικτική διαδικασία του περιβαλλοντικού προγράμματος που εκπονούμε στο νηπιαγωγείο:

  • Καλλιεργήσαμε το ενδιαφέρον για τη γνώση των περιβαλλοντικών προβλημάτων
  • Τη διατύπωση στόχων και την επίτευξη τους μέσα από ομαδικές δραστηριότητες και
  • την απόκτηση ικανοτήτων και στάσεων με στόχο την προστασία-βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος.                                                                                                                       1ο βήμα:" με ήλιο χώμα και νερό κάνεις τέλειο καρπό" (προβληματισμοί-ερωτηματικά)
  • Τί είναι φυτικοί οργανισμοί και πώς αναπτύσσονται;
  • Τί είναι φυτοφάρμακα και πώς επιδρούν στο περιβάλλον;
  • Τί θα συμβεί στο λευκό γαρύφαλλο αν του δώσουμε μπλε νεράκι;

                       

  •  Τί είναι βιολογικά προϊόντα; Εμείς μπορούμε να παράγουμε τέτοια;

                        

 


                 

  •  Πώς φροντίζουμε έναν κήπο;

                  

 

                   

  •  Τα σποράκια μέσα στο ντουλάπι θα φυτρώσουν;

                    

 

2ο βήμα:"το δέντρο και οι 4 εποχές"

  • Πώς αλλάζουν τα δέντρα του κήπου μας σε κάθε εποχή;                                                             Με αφορμή το παραμύθι "το πορτοκάλι που αργούσε να μεγαλώσει",Λ.Π.Ανδρουτσοπούλου, ανακαλύπτουμε όσα έχει η φύση μυστικά και δώρα κρυμμένα, αξίες όπως η διαφορετικότητα, η αφοσίωση, η φροντίδα, ο κύκλος της ζωής....

 

                           

 

                                

                        

 

                                

                               

                                

                               

                               

  •  Με αφορμή το βιβλίο "το δέντρο που έδινε",Σ.Σιλβερστάιν απολαμβάνουμε τη χαρά να ζεις μαζί με ένα δέντρο και αξίες όπως η αγάπη,η πίστη, ο κύκλος της ζωής....

                                

                                    

 

                              

 

                               

                              

 

                               

  • Με αφορμή το βιβλίο, "χριστουγεννιάτικες ανακατωσούρες", της Γ.Αλεξάνδρου, αναρωτηθήκαμε τί θα μας έλεγαν τα δέντρα αν είχαν φωνή!

 

                              

 

                              

 

                             

 

                             

3ο βήμα: το ταξίδι μιας σταγόνας νερού (ερωτήματα-προβληματισμοί)

  • Τί είναι ενέργεια; -Τί είναι ήπια μορφή ενέργειας; -είναι το νερό ενέργεια;
  • Πού το συναντάμε;
  • Πρέπει να το προστατεύουμε;
  • Μπορούμε να πειραματιστούμε με το νερό;                     

 

  • Το ταξίδι του Τουρτούρι!θα καταφέρει άραγε να μην λιώσει;

 

                              

                                

  • Τί βυθίζεται;

                              

                              

  • Τί διαλύεται;

                                  

  •  Πώς φτάνει το νερό στη βρύση του σπιτιού μας;

                                   

                                 

  • Τί επιπλέει;

                                

  • Χρειάζεται να  καθαρίσουμε το νερό;

                                

  •  Πώς φτιάχνονται οι σαπουνόφουσκες;

 

                                 

  •  θέλετε να ζωγραφίσουμε τον κύκλο του νερού;

                              

4ο βήμα: "ανακύκλωση σημαίνει....ό,τι ο πλανήτης, ανασαίνει"                                 (προβληματιστήκαμε και αναζητήσαμε λύσεις)

  • Πού αφήνει τα σκουπίδια μας το απορριμματοφόρο;
  • Ο πλανήτης κινδυνεύει από τα σκουπίδια;
  • Υπάρχει τρόπος να βοηθήσουμε;
  • Ποιός ανακάλυψε το σήμα της ανακύκλωσης;  -.                    

 

  • Πώς οι εφημερίδες(χαρτοπολτός), μεταμορφώνονται σε έργο τέχνης;
  • Πώς "επαναχρησιμοποιώ", με δημιουργικό τρόπο;

 

                            

 

                            

                             

 

                                

 

                            

  • Ποιά είναι τα σωστά βήματα μέχρι τον κάδο ανακύκλωσης;

                              

  • Μπορούμε να "θάψουμε" σκουπίδια, όπως έκαναν οι κάτοικοι της Κνωσού το 3000 π.Χ.Τί θα συμβεί μετά από 1 μήνα;

 

                               

 

  • Πώς σε ένα αλλιώτικο πικνίκ στο 3ο Ν/Γ, γνωρίσαμε τη διαδικασία της κομποστοποίησης και παίξαμε πολλά παιχνίδια με τους φίλους μας. Σε δύο μήνες περίπου θα έχουμε οργανικό λίπασμα ....κίνητρο για μια βιολογική καλλιέργεια!!!                                                                                             

 

                          

 

                           

 

                            

 

                           

 

                            

Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς του 3ου Ν/Γ : Μαίρη Μπιρμπίλη και Γιάννα Κούρτη για την φιλοξενία και την συνεργασία και την κα Βέρα Βορρύλα (υπεύθυνη προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης)για την πολύτιμη υποστήριξη.

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ... ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΟΥΜΕ... ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ!

 

ΒΙΒΛΙΟΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΙΙΙ

Details
Published: Monday, 03 April 2017 02:26
Written by Sofia

 

Γράφουν 
η Σοφία Πάχτα & η Μαίρη Μπιρμπίλη

 

Η Βιβλιοθήκη μας δεν είναι μεγάλη...
Η Βιβλιοθήκη μας δεν έχει πολλά βιβλία ακόμα...
Η Βιβλιοθήκη μας δεν έχει βιβλιοθηκονόμο...

 

Είναι όμως, η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ! Είναι η βιβλιοθήκη που έφτιαξαν τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και οι εθελοντές των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων της Νέας Μάκρης και Τύμβου Μαραθώνα! Ήταν μια συλλογική προσπάθεια που ξεκίνησε πριν τρία χρόνια και κορυφώθηκε χθες, 1η Απριλίου 2017.

 

Για τρία χρόνια τα παιδιά των σχολείων μας οργάνωναν δράσεις φιλαναγνωσίας στο χώρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Μαραθώνα με το ίδιο πάντα αίτημα: ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ.

 

Πολλοί αγαπημένοι συγγραφείς και εικονογράφοι υποστήριξαν τις δράσεις των σχολείων μας: Ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος, η Σοφία Μαντουβάλου, η Μαρία Αγγελίδου, η Ιωάννα Μπαμπέτα, η Έλενα Αρτζανίδου, η Κατερίνα Κρις, η Γιώτα Αλεξάνδρου, η Τζένη Κουτσοδημητροπούλου, η Μαρία Σκαμάγκα, η Ίρις Σαμαρτζή, ηΤασία Βασιλοπούλου και ο Μιχάλης Τσαμπαλίκας.

 

Τα βιβλία μας προσέφεραν άπειρες ώρες αναγνωστικής απόλαυσης αλλά και αφορμή για πολλές δράσεις με κοινωνικό περιεχόμενο. Μέσα από την ενημέρωση από φορείς, όπως το Περιοδικό Δρόμου Σχεδία, και εθελονικές ομάδες τα παιδιά  είχαν την ευκαιρία να αναλάβουν πρωτοβουλίες ως ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής της δικής τους αλλά και συμπολιτών τους που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. 

 

Οι δράσεις μας άγγιξαν θέματα όπως:

 

Η διαφορετικότητα και ο ρατσισμός με αφορμή το βιβλίο του Βαγγέλη Ηλιόπουλου "Τριγωνοψαρούλη μην εμπιστεύεσαι ποτέ αχινό".

 

Η διπολιτισμικότητα με αφορμή το βιβλίο της Σοφίας Μαντουβάλου "Το φουστάνι με τις πεταλούδες".

 

H βία και ο εκφοβισμός με αφορμή το βιβλίο της Γιώτας Αλεξάνδρου "Οι Νταήδες του βυθού και ο Ρομπέν των θαλασσών" αλλά και το βιβλίο "Ψηλά τα χέρια" της Έλενας Αρτζανίδου.

 

H υιοθεσία με αφορμή το βιβλίο της Ιωάννας Μπαμπέτα "Πριγκιπικά γενέθλια". 

 

Η φιλαναγνωσία με αφορμή τα βιβλία της Κατερίνας Κρις   "Τα Χμ των βιβλίων".

 

Η ιστορία του τόπου μας με αφορμή το βιβλίο της Μαρίας Αγγελίδου "Ιστορίες που τις είπε ο πόλεμος"

 

Οι φόβοι μας με αφορμή το βιβλίο της Τζένης Κουτσοδημητροπούλου "Ζητείται ιππότης".

 

Η τρίτη ηλικία με αφορμή το βιβλίο του Βαγγέλη Ηλιόπουλου "Μεγαλώνω τη γιαγιά μου".

 

Οι άστεγοι με αφορμή το βιβλίο της Μαρίας Σκαμάγκα          "Ο σκύλος Κάρλος" και του Βαγγέλη Ηλιόπουλου               "Το σπίτι το δικό μας".

 

Η δημιουργία της Παιδικής Βιβλιοθήκης στην ΚΕΔΜΑ ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή των εθελοντών που πρόσφεραν έπιπλα, βιβλία και εργασία με κέφι και μεράκι. Απαιτήθηκαν πολλές ώρες δουλειάς αλλά κάθε μικρό καρφί και ράφι, κάθε βιβλίο που τοποθετήθηκε και κάθε εικόνα που ζωγραφίστηκε έγινε με αγάπη και πίστη σε έναν κοινό στόχο. 

 

Ευχαριστούμε θερμά:
Tους Εκδοτικούς Οίκους Μεταίχμιο, Πατάκη, Martis, Καλειδοσκόπειο, Susaeta, Ψυχογιό, Κέδρο, Νομική Βιβλιοθήκη, Mamaya για τα βιβλία που έστειλαν στηρίζοντας την προσπάθειά μας.

 

Τους Μανόλη & Μιχάλη Αναργύρου και την εταιρεία Basehit & Emerson για τη δωρεά των Βιβλιοθηκών, τους Αναστάσιο Σαριδάκη, Σπύρο Νησιώτη και Μπάμπη Καμπούρη για τα υπόλοιπα έπιπλα και τις εταιρείες Σκλαβενίτη και Lidl.

 

Τον Ζήσιμο Φώτη για τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

 

Τους Μιχαλη και Κώστα Ψαρομμάτη, μαθητές του Γυμνασίου Μαραθώνα, για τις υπέροχες ζωγραφιές που κοσμούν τουσ τοίχους της Παιδικής Βιβλιοθήκης μας.

 

Τους υπαλλήλους της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Μαραθώνα και φυσικά τον Πρόεδρο Γιώργο Νησιώτη γιατί έδωσαν "στέγη" στο όνειρό μας.

 

Την εθελοντική ομάδα OPEN ART και τον Μάνο Εγγλέζο για τις συμβουλές στη διαμόρφωση του χώρου.

Όλους τους εθελοντές που αφιέρωσαν κόπο και χρόνο κι ένα ξεχωριστό ευχαριστώ σε δύο εθελόντριες που έδωσαν την ψυχή τους σε αυτή την προσπάθεια, την Εύη Γιαννούλη και τη Μαρίζα Γενάλη.

 

Το elniplex στηρίζοντας την προσπάθεια, δώρισε στην Παιδική Βιβλιοθήκη της ΚΕΔΜΑ 130 βιβλία!

 

Στην Παιδική Βιβλιοθήκη θα λειτουργεί Παιδική Λέσχη ανάγνωσης με μηνιαίες συναντήσεις, βαλίτσα δανεισμού για τους εκπαιδευτικούς, καθώς και οικογενειακές βαλίτσες δανεισμού με υλικό σχετικό με τη φιλαναγνωσία.

 

Αφιερώνουμε την ανάρτηση στη Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Αν. Αττικής Χρύσα Κουράκη γιατί ήταν δίπλα μας σε κάθε βήμα αυτής της προσπάθειας!

 

                   Χρόνια πολλά σε όλους τους μικρούς & μεγάλους βιβλιόφιλους!

 

 

http://www.elniplex.com/%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B7

Στιγμιότυπο από την αφήγηση παραμυθιού με τους Τασία Βασιλοπούλου και Μιχάλη Τσαμπαλίκα !

 

 

 

Η παραμυθού Σάσα Βούλγαρη που μας μάγεψε με τα Ελληνικά λαϊκά παραμύθια που μας διηγήθηκε!

More Articles ...

  1. Βιβλιοπεριπέτειες ΙΙΙ
  2. Πειθαρχία με ανταμοιβές - Τι κινδύνους κρύβει;
  3. ΒΙΒΛΙΟΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ III

Page 32 of 38

  • Start
  • Prev
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Next
  • End